Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, December 4, 2012

Pokok teh pagar (pagar pokok teh)


Walaupun saya jenis manusia mengada-ngada namun jauh di sudut hati saya, saya adalah seorang yang amat pemalu. Saya tidak suka menjadi tumpuan orang. Saya lebih senang dan selesa bersendirian. Ya, memang saya mahu membina pagar di belakang rumah saya, pagar yang berbentuk tembok. Agar jiran tidak nampak saya.


Saya tidak suka jiran tahu apa yang saya buat, apa yang saya pakai atau bulu betis saya lebat ke tidak. Biarlah beberapa perkara peribadi tetap menjadi perkara peribadi. Lagipun saya bukan lagi seleberiti (pernah ke jadi? he he he).


Kontraktor tersebut menyebut sebut harga RM9500 untuk tembok belakang rumah tersebut yang sepanjang 155 kaki. Mahal bagi saya, Lagipun kat manalah nak cari duit sebanyak itu.


Maka saya bercadang mahu menanam pokok pagar agar tertutup sedikit. Bukanlah sepanjang 155 kaki tetapi sekadar menutup pandangan hala dapur. He he he.


Maka saya sudah menyemai pokok pagar jenis `teh'. Saya pernah tanam pokok ini semasa di kampung dulu. Senang jaga dan senang bentukannya.

Saya telah beli tanah dan pasu plastik. Saya malas pulak beli polibag sebab malas nak letak tanah dalam polibag. He

Jan: Saya selalu kena ada kerja yang nak dibuat, dirancang...saya mahu ada kehidupan...

1 comment:

Nong Andy said...

nampak gaya lama lagi nak tunggu pagar tu siap Encik pensyarah :D

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home