Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, October 23, 2012

Cahayamu cahayaku (1984)




Dulu saya tidak minat sangat lagu ini sebab deman lagu pop Madonna dan Micheal Jackson meletup. Namun lama kelamaan saya sukakannya. Kini saya mendengarkannya bila saya perasan. Saya perasan seolah-olah kehadiran pensyarah baru umpama cahaya yang menerangi hidup saya yang kononnya kegelapan dan keseorangan.

Saya mahu dia pancarkan kasih sayangnya menerangi hidup saya yang kesuraman dek selalu sahaja perasan tidak berlokasi (bertempat). Semoga dengan pencaran kasih tersebut mengerakan suis hati saya, lantas saya  bangun buat PHD!

Dan kadang-kadang bila berselisih rasa berdebar pulak padahal saya ni bukannya ada sakit jantung. Alhamdulilah keluarga saya tiada yang kena sakit jantung, cuma saya yang kadang-kadang sakit hati bila memandang episod silam... 

Rasa rindu entah apa yea. Tak padan dengan dah tua...He he he. Teruk kan?

Lagu ini penting (album ini) sebab ia adalah satu penyesuaian dan cubaan Kak Pah untuk terus berada dalam dunia muzik Malaysia 80an. Yalahkan pada masa tersebut zaman bukan 70an lagi... Lagu ini dicipta oleh Khairil Johari Johar, pencipta lagu `Terbang Helang' yang juga dinyanyikan oleh Kak Pah.

Esok selepas subuh saya akan memandu pulang ke kampung saya di Besut. Sepanjang perjalanan dan menempuh lebuhraya, saya akan pasangkan beberapa buah lagu Kak Pah. 

Sambil memandu saya akan bayangkan sebuah vidio kelip berlatarbelakangkan lagu ini. Kononnya semasa memandu saya melintasi pusat ternak lembu dan biri-biri. Ladang oren dan epal, anggur juga. Saya akan mengimbau perjalanan hidup saya...

Saya akan turut menyanyi, ya allah hiburkanlah hatiku...

Jan: Selamat hari raya aidil adha...semoga pembaca berbahagia selalu, jangan jadi perpisahan seperti diri saya. Amin.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home