Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, September 21, 2012

PML: Sukar berliku


Bila balik Muadzam terus saya display kat rak kayu jati saya. Saya senyum sorang-sorang sebab saya nampak cantik sangat (sangat cantik kalau ikut bahasa Melayu tinggi, haaa).


Gambar di atas saya dah ada set cina peranakan 4 season tu, ada 3 pinggang kuning. Coraknya timbul macam ukuran. Saya cuba search dalam internate asal usul pinggang mangkuk ini secara akademik tetapi masih tak jumpa.


Saya dapat satu mug bertutp dari pada Felda Keratong. Masa tu terketar-ketar saya bawak kereta ke kawasan kelapa sawit.

Lihat gambar di atas dan di bawah. Teko tu ada penutup. Saya tak guna PML, saya guna pinggang mangkuk moden. PML ini untuk hiasan sahaja.


Saya harap dengan kesibukan hobi baru saya ini ia dapat memadamkan kepahitan dalam menyusuri hidup yang macam roda ini (terkadang saya muram, terkadang galak macam remaja). Saya ada baca buku motivasi. Bila kita bercerai ke, kita jangan ikut perasaan. Kita kena cari hobi baru, haaa.


Jan: Part of my  "keep busy, don't look back" program...

1 comment:

LilYLiZ@ said...

Teruja nak balik ke kampung untuk cari semula PML yang terbiar di bawah kolong

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home