Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, January 28, 2012

Saya tetap doa daripada jauh...



Sempena cuti saya seminggu sempena raya Cina ni, alhamdulilah saya dapat elak 2 majlis perkahwinan termasuk perkahwinan sepupu saya. Walaupun saya tidak hadir tetapi ahli saudara mara saya yang singgah di rumah saya masih sempat lagi menyindir saya. Tahniah!. Alhamdulillah. Dia orang ingat sedap ke kena sindir ni?.
Bila kita berkahwin, adalah elok dikhabarkan/dihebohkan kepada khalayak atas sebab-sebab tertentu termasuk bimbang bini orang kita ngorat jugak. Tetapi posting ini bukan pasal ngorat bini orang tetapi pasal saya tidak hadir majlis perkahwinan masyarakat Melayu.
Saya harap perkahwinan tersebut tetap meriah tanpa saya, dan dari jauh saya dengan ikhlas hati doakan semoga pasangan tersebut bahagia hingga akhir hayat, dapat mengalami dan mengakui proses tua bersama orang yang di sayangi, jangan curang.
Kalau ada konflik pun semoga akhirnya jadi bahagia macam drama swasta Melayu (ada ke lagi drama kerajaan sekarang?).
Jan: Dan dari jauh saya maafkan segala umpatan terhadap saya. Saya maafkan... (sedih pulak rasa, rasa macam baik jea)

2 comments:

Nong Andy said...

Aku pernah terbaca,

kalau kita reda dgn umpat keji org.. kita dpt byk pahala. makin byk umpat keji org kat kita makin byk pahala kita dpt kononnya.

kwn aku selalu bergurau:

katanya- rezeki memey dan norman murah sebab byk sgt umpat keji kat derang, dan derang redakan sajha hehehe..

dan aku iyakan saja teorinya itu :)

Jankaulu said...

dulu redha jugak, tapi sekarang mereka makin menjadi-jadi, he he he.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home