Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, January 18, 2012

Mengapa hidup saya lebih berdisiplin berbanding Leon Bassi?

Jawapan:


1. Sebab saya kena gosok baju saya sendiri pada setiap hari sebelum pergi kerja. Atau tekoh (ketika) rajin saya gosok untuk seminggu. Saya mahu mengelak daripada nampak tak terurus, terbiar, terlara dan terabai... Maka saya kena membiasakan diri menggosok pada setiap pagi. Saya harus berdisiplin.
2. Saya harus berdisiplin. Selepas makan saya kena basuh pinggang, mangkuk, periuk, cawan, sudu dan lain-lain kerana (sebab) saya tak nak sink saya penuh dengan benda kotor. Bila balik kerja nampak sink kemas rasa macam bahagia jea walaupun ia komestik semata. Namun kekadang bila sibuk tak terkawal juga...he he.
3. Saya kena berdisiplin mengurus pakaian. Saya tak lepek (letak) kain baju, tuala dan stoken merata-rata sebab tak ada orang lain atau beruang kutub yang akan mengutipnya. Saya sendiri jugak nanti akan kutip dan basuh. Maka saya letakan bakul untuk perkara tersebut tepi mesen basuh. Sebuah bakul biru isi pakaian yang saya pakai.
4. Mengapa saya mesti menyapu lantai setiap hari adalah kerana saya tak suka ada rambut atas lantai atau tahi cicak kat mana-mana. Saya geli. Eeeee...(sambil menggerakan badan macam gatal).
5. Saya kena berdidiplin membaja. Mengapa saya kena berdidiplin membaja pokok kerana saya nak lihat pokok saya menghijau. Saya suka hijau. Saya rasa tenang dan damai (damai tapi gersang, he he).
6. Saya sudah biasa berdisiplin datang kerja awal sebab kalau saya datang lewat saya akan kelam kabut. Saya tak reti nak berlakun cool bila datang kerja lewat. Saya bukan pelakon hebat. Saya akan rasa bersalah hingga ke tengah hari. Maka saya kena berdisiplin datang awal.
7. Saya kena berdisiplin dan tepati waktu dalam sehari sebab saya nak buat banyak perkara. Dalam satu hari saya nak membaca lagi, menulis lagi, berangan lagi, mandi lagi, makan lagi, jumpa kawan lagi, bernafas dan lain-lain. Dan juga dalam hayat yang singkat ini saya juga mahu buat/rasa banyak benda/perkara...maka wajib saya berusaha kerja berdisiplin (rasanya tak cukup satu hayat sahaja saya hidup, he he he).
8. Saya kena berdisiplin sebab saya hidup sorang...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home