Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 24, 2012

Balik raya cina, dan sekeping hati

Sekarang saya berada di kampung, cuti raya Cina. Kakak saya juga balik kampung. Kami manfaatkan cuti sebaiknya.

Kali ini saya sampai di kampung pada pukul 11 malam lebih. Saya bertolak dari Kuantan pukul 6 petang. Kira selow juga saya bawa kereta. Dalam kereta saya layan lagu sedih tetapi saya tidak menangis sebab ada kawan di sebelah. Kawan saya tidor di rumah saya, keesokannya barulah dia balik ke Kota Bharu.

Saya terus ambil cuti selama seminggu. Saya dapat 4 hari cuti sebab saya bekerja setiap sabtu dan ahad dua minggu berturut-turut tanpa gangguan (saya tak dimarahi isteri sebab saya tak ada isteri). Cuti ganti tersebut kerana saya jaga bilik urusetia exam dan juga cuti ganti sebab saya AJK OBE. Kira saya tidak sentuh lagi cuti saya.

Duduk di rumah banyak kerja yang hendak dibuat. Rumah saya di kampung sudah jadi macam hutan sebab pokok-pokok di sekeliling rumah tiada orang yang mahu membersihkannya. Di kampung ada emak dan ayah sahaja.

saya teleh membersihkan semua tebu. Saya buang semua tebu yang ayah saya tanam keliling rumah sambil berleter. Sebenarnya ayah saya sibuk. Entahlah, seingat saya rumah saya di kempung tak pernah kelihatan cantik dan kemas.

Bila saya balik kampung anak-anak saudara saya datang tidur di rumah opahnya. Saya dapati mereka kuat tengok tv, dan tidak buat homework. Malam barulah saya teman mereka buat homework. Mereka bising sebab cikgu beri banyak homework.

Saya ada beli beberapa DVD tetapi tidak berani menonton bersama anak-anak saudara saya kerana bimbang ada adengan 18SX.

Saya tetap ke pantai Bukit Keluang.... Bila saya di sana, saya teringatkan dia. Saya bersumpah dia tak akan bahagia... saya bersumpah lagi tidak akan ada orang yang akan memahami dia dan sayangi dia seperti yang mampu saya lakukan.

Selepas dia aniaya saya, hidup saya tidak pernah tenteram. Di pantai itu, saya tidak menangis. Anak-anak saudara saya ada di sisi...mereka mesti melihat saya bahagia.

Dan saya tahu tuhan perhatikan saya...

2 comments:

Nong Andy said...

sedang membayangkan En.Sukiman berleter hehehe...

Jankaulu said...

he he he

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home