Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 10, 2011

Harga rumah teres setingkat di Kuantan

Semalam saya berseluar pendek ke pasaraya Giant Kuantan, saya disapa oleh ejen pemaju yang buka `table' depan gerai makan tersebut. Saya buat-buat berminat. Saya duduk santun di meja tersebut. Seorang pemuda Cina mesra melayan saya seolah saya ni bakal adik ipar dia. Orang Cina kalau berniaga memang mesra, tak seperti segelintir Melayu yang kalau berniaga macam nak bertumbuk, he he he.
"Rumah teres setingkat ni buka 22 kaki, panjang 60kaki, harga RM185K tapi dapat diskaun jadi RM171K" Kata pemuda Cina tersebut. Bola matanya bersinar.
" Rumah ni kat Tanjung Lumpur kang?" Saya buat-buat tanya padahal sudah terpang- pang pada risalah yang diberikan. Sebelum belah, saya juga buat-buat ambik busines kad dia...he he he.
Sekarang rumah teres setingkat lot tengah dah sebegitu harganya. Sepuluh tahun dulu (2o01) ketika saya ke Giant Kuantan rumah teres 2 tingkat baru harga RM120K. He he he.
Jan: Mungkin suatu hari nanti, setinggang muncul di Kuantan (bandaraya Kuantan)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home