Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 10, 2011

Bonus sebulan! Hebat!

Sebenarnya kalau diteliti dalam-dalam kakitangan awam yang paling malas giler pun dapat bonus sebulan pada tahun 2011, (separuh sudah dibayar masa raya). Kalau kerja swasta kalau malas, jangan haraplah nak bonus.
Pada masa kerajaan Barisan Nasional dikecam hebat. Dituduh tak relevan dan tak tahu urus ekonomi. Mereka masih boleh beri bonos sebulan, dan kenaikan gaji! Hebat! He he he.
" Ala tu taktik nak tarik undi rakyat" Kata kawan saya.
" Ya betul, tapi biarlah. Yang penting ada usaha dan rakyat dapat" Kata saya rendah hati, kata hati saya.
" Barang-barang akan naik harga" Kata kawan saya
" Ya betul-betul-betul (stail upin -iping), sebab tulah kita kena berhemah, duit tu boleh guna untuk sekolah anak tahun depan, yuran tak kena bayar dah kan, he he he"
Saya buat lawak dan terus saya alih kepada isu lain. Isu Fida dedahkan auratnya...sebenarnya tukang dedah gambar tersebut pun salah. Dua- dua salah.


Jan: Harap dapat bonus gak.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home