"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, September 12, 2011

Rumah terbuka yang tertutup...

Gambar: Sekadar hiasan...







Hujung minggu lalu saya ke rumah kawan biasa saya (kawan tak rapat). Sempena raya ni dia buat rumah terbuka yang tertutup, he he he. Sebenarnya saya tak nak pergi ke rumahnya tetapi sebab dah satu kereta dengan kawan-kawan lain, saya pun ikutlah.


Biar saya terangkan maksud rumah terbuka yang tertutup tu dalam posting ini. Saya rasa jika saya bukan seorang pensyarah yang handsum tentu saya tak diundang. Para tetamunya terdiri daripada doktor, loyer dan seleberiti domestik (terkenal tapi peringkat daerah je).


Ya allah rumahnya cantik. Majlisnya nampak rasmi sangat. Semasa saya dan kawan saya masuk ke rumahnya bak rusa masuk supermarket. Semua orang pandang kami. Kami berpakaian santai sangat. Kawan saya pun pakai baju kurung jea, tak bermake-up. Sedangkan tetamu perempuan lain pakai sangat cantik dan sekdi dihiasi batu permata...he he he. Tanpa make-p tu, saya nampak kawan saya macam mayat hidup di tengah-tengah perempuan-perempuan cantik yang lain. He he he.


Makanan di rumahnya ya allah sedap giler. Semua kek adalah daripada Sekeret Rasipi. Air oren dan air ribena mereka tak main (mereka tak sediakan). Saya tak tahu air apa tetapi sedap airnya walaupun masam sikit.


Di dalam kereta semasa ala balik, saya buat satu pengumuman kepada kawan-kawan saya. Saya kata " Tulah sebenarnya contoh yang baik bagi rumah terbuka yang tertutup". Kawan saya hanya jemput kawan berjawatan pegawai ke atas sahaja, kerani dan opis boy ke, mereka tak main (tak dijemput).


Saya pernah dengar dulu dia kata (kawan saya kata) " Saya ni berkawan dengan semua orang, tak kira siapa".


Jan: Tahi... (dalam bahasa Melayu)

No comments:

.