"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, September 7, 2011

Kisah baju raya leher `V'.




Kalau kawan saya Shamsul Alex Amsuli (nama samaran, nama sebenar tak sedap mana, tak komersial langsung) tak cerita memang saya tak tahu. Tetapi memang saya rasa hairan sebab kali ini dia datang ke majlis seorang diri. Kalu tak biasanya bininya mengekor jea ke sana ke mari hatta satu kereta semua kawan lelaki, bini dia je seorang perempuan...bini dia rela.
Tetapi posting kali ini bukan mengenai perangai bininya yang suka mengekor. Sebenarnya kawan-kawan di sekeliling sudah perasan dan buat panggilan (gelaran) yang tak elok di belakang mereka. Saya ada beritahu biarlah bini dia mengekor pun sebab laki dia. Dia mungkin nak melindungi hak dia, he he he. Tapi kata saya ada satu tempat bini dia tak akan dapat mengekor.
Kawan saya tanya " Tempat mana Man, jambang?"
Saya jawab, "lubang kubur!".
Saya dah tersasar.... Sebenarnya saya nak cerita apa yang kawan saya tersebut cerita, bukannya perangai bininya yang suka mengekor dan cek sms setiap hari. Kawan saya ni elok perangainya sehinggalah dia berbini, jadi panas baran.



Ceritanya begini, puasa nan lalu kawan saya ni ada la beli baju raya leher bentuk `V' sebab nak nampak kurus dan muda macam saya (perasan). Mahal harganya, boleh beli 5, 6 kampit beras harga baju tu!. Boleh derma sekampit ke Bersamamu TV3.



Kata kawan saya bini dia `lari' balik ke rumah mertuanya minggu ke dua puasa lepas dia (kawan saya) bakar baju T'shirt tu.



Ceritanya begini, bininya tak semena-mena terbasuh baju tu dan leher V tu dah jadi besar. Dia naik radang sebab biasanya dia basuh bajunya sendiri. Katanya bininya jenis tak boleh diharap, contohnya kalau basuh pakaian bininya tak asingkan baju mengikut material dan warna. (apa punya laki cerita pasal buruk isteri, biasanya isteri la yang cerita pasal buruk suami, he he he). Saya menadah telinga, `cu citer, cu citer" Sambung saya sambil tarik lidi daripada mulut bila dagingnya saya kacip kemas-kemas.



Kawan saya memang basuh baju sendiri sejak dia kahwin. Dia tak percaya pada bininya sebab dah banyak kali bajunya rosak. Bininya jenis cak dus (jenis tak kisah, tak peka). Pernah saya pergi rumahnya, masa dia angkat air ke ruang tamu bini dia pakai t'Shit T yang kotor. Saya ingat lagi peristiwa tersebut. Apa salahnya pakai yang elok....kan?



Kita kembali kepada cerita... sedap je komen bini orang, kena kat bini sendiri baru padam muka saya (sekarang padam muka kawan saya, he he eh). Bila dia lihat bajunya rosak seolah awan gemawan jatuh ke atas bahunya, halilintar memancar-mancar dan Mat Sabu tetap dengan pendiriannya...) terus kawan saya sumpah seranah bininya dengan kata-kata yang tak elok. Tentulah bininya yang hati lemah merajuk dan meninggalkan dia.



Dia pulak jenis tak pandai memujuk (macam saya la...). Maka perang dingin berlaku sehinggalah lepas raya, bini dia tak balik lagi ke rumah. Katanya sebenarnya bini dia ada balik ke rumah bila nak seks. Lepas tu balik semula ke rumah mertuanya...



"Ya allah yea ke?" saya tanya, saya tambah kuah satey. Tapi kuah ni tak sedap mungkin kacang hangus sikit. Kat mana dia tempah, huh!



" Demi allah pung, Sunggoh pung Maaaang" dia jawab.



Saya terkedu, kalau ikut logik tak kanlah kerana sehelai T'shirt boleh jadi macam ni sekali.



Jan: semasa kami balik dari majlis tersebut, saya cadangkan kepada kawan saya, tidor berasingan bilik. Bila nak buat seks baru tido sebilik. Saya juga cadangkan kawan saya beli dua mesen basuh.

3 comments:

Mama Shinta Musraika said...

muahahaha.. best la bro citer ni!

sukiman said...

he he he,

Anonymous said...

Kenapa tak kahwin ada tolong2 kemaskan rumah hehe

.