"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, September 19, 2011

Kawan datang beraya 2011

Suatu pagi ketika saya sedang duduk bersantaian di kerusi batu, saya terima sms daripada Nora (rakan pensyarah). Nora dan kawan-kawan nak datang beraya. Saya beritahu tak ada masalah. Saya pun tak ke mana hari tersebut, rehat kat rumah jea.

Petangnya saya terus ke kedai beli sebelah ayam untuk dimasukan ke dalam mee goreng. Memang biskut raya dah habis. Saya juga beli kek coklat dan kek biasa. Gambar di atas adalah bahan-bahan nak buat mee. Telur, bawang, lada dan tomato semua dah ada dalam peti. Saya cuma beli ayam dan sawi.



Gambar di atas adalah Nora dan Zue. Mereka datang tanpa suami masing-masing...(mereka tak ada suami). Saya juga menyambut mereka tanpa isteri (saya pun tak ada isteri, he he he).





Gambar di atas yang baju belang tu adalah Amy. Sebenarnya Amylah yang datang masak mee goreng tersebut. Terbalik kot kan? Tetamu pulak yang kena masak. He he.


Tetapi di dunia ni banyak perkara yang tak logik contohnya walaupun saya banyak berkorban tapi akhirnya saya dikhianati, ditikam dari belakang tanpa belas kasihan tak berhati perut. Saya dijadikan bagai orang yang tak berbudi. Hanya allah sahaja yang tahu betapa runtuhnya harapan saya untuk melihat hari esok...Tetapi saya teruskan jua kehidupan ini. Peritnya allah saja yang tahu...



Saya tak sempat nak berkemas, habuk di sana sini. Namun saya alihkan barang-barang yang bersepah ke bilik belakang, he he he.








Air juga disediakan oleh tetamu, he he he. Bestkan? Saya tak payah buat apa sangat. Makan jea. Mee goreng Amy sedap. Tak sangka dia boleh masak. Mungkin dia boleh buka kedai makan bila bersara nanti. Saya mungkin bekerja di kedai dia sebagai maskot kedai.




Mee, keropok dan kek sahaja. Maklumlah orang bujang (terlajak...).






Mee goreng Amy...



Farah menghidangkan air... Farah juga datang tanpa suami...(dia masih mencari kot). Maklumlah di dunia sekarang ni dalam selori belum ada satu lelaki yang baik budi (memetik kata-kata kakak saya).



Tima kasih kepada Amy dan Zue yang sudi bertandang ke rumah saya yang tak seberapa ni. Tima kasih teramat kepada Amy yang sudi buat mee goreng. Saya sebenarnya takut nak buat sebab takut tak jadi...Lama sangat dah saya tak masak.


Jan: Ada juga yang sudi datang beraya...terharu.

No comments:

.