Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, September 20, 2011

Kalau dia bercerai...

Kalau dia bercerai saya tidak tahu pihak mana yang akan lebih untung atau rugi... Dia mungkin rugi sebab bininya seorang guru yang banyak harta... Atau bininya rugi sebab hilang seorang lelaki.
Cuma bagi saya, saya dapat banyak untung. (Tentulah penceraian tersebut juga ada baik dan buruknya. Antara yang mungkin saya dapat:
Saya akan dapat semula seorang sahabat yang sangat baik. Saya akan dapat suruh dia bawak (pandu) kereta saya jika saya berjalan jauh (balik kampung dan sebagainya). Saya boleh kol dia bila-bila masa bila saya mahu jalan-jalan ke mana-mana.
Namun demi allah (unsur agama) saya tidak berniat mahu melihat dia bercerai jika bersatu adalah terbaik. Namun untuk mencegah satu penceraian di mana di dalamnya ada yang teraniaya, bukan kudrat kita. Biarlah pejabat kadi uruskannya. Saya sudah menasihati dan tiba masanya saya biarkan mereka (pihak berkelayakan) membuat keputusan.
Di pihak saya, saya sedia hulurkan kedua belah tangan saya, dengan syarat dia kena cepat sembuh dan tidak meratap hiba atas penceraian tersebut...


Jan: Ada pihak mengatakan dia akan semakin nak bercerai sebab dia lihat hidup saya bebas, aktif dan bahagia... Ya allah mereka hanya melihat luaran...apa yang saya lalui hanya allah, saya dan Azniza saja tahu...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home