Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, September 27, 2011

Daging rusa Shahputra

Sekoyang-koyangnya Din (rakan sekerja di tempat majikan lama saya) talipon. Dia suruh datang ke Shahputra. Pada masa tersebut saya sedang sibuk buat-buat pandai di rumah Adnan dan memerhati tukang paip memeriksa paip Adnan yang bocor memancut-cut. Sebenarnya sayalah yang bawak tukang paip (sepupu saya) ke rumah Adnan. Biasanya kalau tak kerja sepupu saya potong rumput. Tetapi dia ada kemahiran baiki paip bocor dan pasang paip. Tapi ni bukan pasal posting hal sepupu saya.
Din meminta saya ke Shahputra. Din beritahu ada barang sikit nak bawa balik. Saya duga tentu Din nak angkut barang dengan kereta saya. Saya pun pergilah selamba.
Bila sampai di depan bangunan Shahputra, saya lihat ramai orang. Seolah ada jamuan. Namun jamuan mungkin dah habis sebab saya dapati ada yang dah nak balik. Saya tidak terus masuk ke bangunan Shahputra sebab saya berseluar pendek. Pada masa tersebut juga saya tak ada kredit maka saya minta tolong Azniza sms ke Din beritahu saya tunggu di luar (kredit saya ada 3 sen jea. Saya hanya boleh sms Azniza sebab dia rakan 8Pax saya). Kemudian Din muncul depan lobi. Bila orang dah reda baru saya masuk ke dalam bangunan itu dan saya ke meja Din.
Din adalah sahabat lama saya semenjak saya jejak kaki ke Pahang. Sekarang Din sudah menjadi Din Despeh, dulu Din Server, sebelum itu Din Lab dan pelbagai lagi. Kata Din dia lewat sampai sebab dia pergi hantar surat menyurat dan sebagainya. Masa majlis bermula dia tiada di Shahputra. Kawan-kawan dialah yang tolong bungkuskan untuk dia. Bertuah Din ada yang ambil peduli...
Saya menolong Din angkut barang-barangnya dan saya lihat ada juga makanan yang dibungkus. Kata Din hari ni hari open haus Shahputra.
Oooo sebab itulah saya lihat ramai yang pakai glamour. Di sana saya disapa oleh Kak Chik yang berpakaian glamour, baju raya kot. Berkerlipan macam artis. Saya juga disapa Zarida. Zarida kata " Amboi, sayangnya Din ke kau, dia ada simpan makanan". He he he.
Muka Zarida lain dari 4 tahun dulu, kini dagunya terbentuk, dulu dagunya 2...(puji sikit, he he he).
Namun saya tak keluar daripada tempat meja Din sebab saya tak tutup aurat dan bangunan ni bangunan akademik bukan pantai teluk Chempedak. Seluar pendek saya pendek sangat. Tak tahu pulak kena masuk dalam bangunan ambil barang. Ingatkan Din hulur kat belakang bangunan jea.
Bila balik rumah saya terus masak nasi, saya panaskan gulai dan ada daging yang diasingkan. Saya tanya " bakpe ada dua bekas ni?"
" Ni daging kambing ni daging rusa". Din beritahu.
Berasa juga saya sedikit daging rusa dan kambing tersebut. Pada Malamnya saya rasa pening sedikit tetapi saya tak beritahu Din. Terus saya makan sebiji ubat darah tinggi. He he he.
Jan: Saya doakan Shahputra terus maju dan cemerlang.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home