Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, September 5, 2011

Berbuka di ECM

Pada ramadhan yang lalu kawan saya belanja saya berbuka... Dia suruh saya pergi ke East Kost Mal, Kuantan.




Saya nak ambil gambar awek ini tetapi dia malu... Dalam hidup saya, saya ada jumpa awek yang pemalu dan yang tak pemalu.




Kedai makan piza ni penuh! Bila saya sampai kawan saya beritahu dia dah oder makanan. Saya tak sempat beritahu oder sedikit sajalah sebab saya nak ajak di makan KFC.




Air coklat ini ada ais krem terapung. Best juga rasanya... Bila saya sampai makanan dah penuh meja.






Ini bubur soup yang kita cicah dengan roti...roti bau bawang putih.




Ada udang dan sotong dan kentang, best... walaupun saya makan makanan ini, perut saya tetap terkenangkan nasi. Perut Melayu...



Kepak ayam juga dioder... Masa saya makan kepak ayam ini tiba-tiba saya teringat kepada seseorang... Saya benar-benar berharap orang itu menderita. Biar dia tahu dunia ini tinggi rendah!



Saya tahu corak dunia ini. Langit tak selalunya cerah, saya yakin mendung akan datang juga. Saya bersumpah dengan nama allah, atas pengorbanan saya, tak akan ada orang sayang ke dia dengan ikhlas sampai dia mati... (dia akan selalu dipermainkan macam saya). Dan kalau dia ada sangat sayang ke orang, orang itu akan hancurkan hidupnya sama sebijik seperti dia buat kat saya... Sebijik!!!




Haaa...yang gambar di atas ni tak sah kalau tak makan kan? Pizza di atas kalau tak silap perasa kambing. Walaupun dalam keadaan hidup menderita (he he he) saya habiskan juga dua keping piza tersebut!. Tentulah kami berdua tidak dapat habiskan makanan ini semua tetapi kami bungkus buat balik rumah.




Ni speagati, dulu saya tak minat tapi sekarang saya makan... Terima kasih kepada kawan saya kerana belanja saya...(saya tulis dalam keadaan terharu)


Jan: Ramai juga kawan ajak berbuka tetapi terpaksa tolak sebab dah biasa berbuka sorang...biarlah...(pulak dah)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home