Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, September 19, 2011

Belangungkawa: Kucing dalam kenangan




Kucing besar yang selalu datang rumah saya sudah mati.
Pada suatu petang kawan saya datang rumah beritahu kucing itu mati di bawah keretanya. Saya terus pergi ambil kucing tersebut...
Saya sudah menduga kucing itu akan mati sebab dia terlalu tua dah.
Sebelum ini. Jika dia tak ke rumah saya, saya tertanya-tanya mungkin dia sudah mati. Saya selalu berfikir dia akan mati di tepi jalan atau longkang. tapi tuhan izinkan saya melihatnya buat kali terakhir...
4 tahun dulu kucing inilah menjadi teman karib saya. Perhubungan kami aneh, kami tak banyak bercakap sebab dia sombong sikit berbanding dengan kucing lain. Dia juga suka bergerak secara solo. Dia tidak seperti kucing lain yang selalu menerpa ke arah saya bila lapar. Dia hanya datang dan renung saya, dan saya tahu dia lapar. Saya akan beri makanan asing untuknya. Dia tidak suka berebut dengan kucing-kucing lain.
Jan: Kawan saya beritahu di syurga nanti tuhan akan penuhi apa saja permintaan kita. Antaranya saya nak minta ialah saya nak jumpa kucing-kucing yang pernah sayangi saya, termasuk Jhonny dan Kafie... (kucing saya masa saya di 6 rendah).

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home