Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 15, 2011

Perihal mee

Bulan puasa ni kadang-kadang pelik. Saya tiba-tiba nak makan mee halus goreng. Maka petang semalam saya ke bazar. Saya beli RM1.

Bila waktu berbuka, mak saya yang makan dulu mee tersebut. Mak saya nak rasa sikit. Lepas rasa mak kata:

" Abang tok soh makan lah mee tu, masin sangat. Kalau nak makan perah air asam limau..."

Saya rasa hampa, terus saya tak makan walaupun sesudu. Saya teringat semasa membelinya tadi banyak mee tersebut diletak dalam bekas yang besar. Kalau habis mee tersebut terjual tentu ianya sesuatu yang tak patut. Tadi saya pergi awal ke bazar, tak nak bersesak.

Saya rasa kesian pulak kepada sapa-sapa yang beli mee masin tersebut. Sepatutnya suruhlah sapa-sapa yang tak puasa rasa makanan tersebut. Suruh anak ke. Atau sapa-sapa yang tak puasa. Barang nak dijual pastikan elok...

Jan: kerugian dan pembaziran di bulan puasa

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home