Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, July 9, 2011

dia-landscape.blogspot.com

Kepada yang mahu memiliki taman yang nampak `kelas gitu' dan minimalis pokoknya, saya sarankan anda membuka blog `dia-landscape.blogspot.com. Dalam blog ini banyak gambar yang cantik dan morden di pandang mata. Terima kasih banyak kepada pemilik blog ini kerana banyak ilham yang boleh datang dengan melihat gambar-gambar ini (tapi pastikan` ilham' di dalam poket kena la juga banyak, hehehe)
Bila saya lihat taman ini terus saya berasa hendak mendirikan rumah tangga dengan pasangan yang kaya yang tak miliki banyak kad kredit. Bolehlah saya mintak duit dia untuk mewujudkan taman seperti ini. Boleh ke mintak? He he he.
Kalau anda mahu membina taman yang senang untuk dikendalikan atau sedang mencari ilham, inilah dia antara taman yang simple, kelas gitu dan menarik. Tak berlebihan tapi pintar dan cergas.


Ketiga-tiga gambar di atas sungguh menyamangkan fikiran. Ketika kita balik kerja penat kerana boss kita yang suka mengarah (boss perempuan yang tak kahwin), atau ketika bini kita merengek hendak perabut (perabutyang sama dengan rumah jiran sebelah), bolehlah kita rehatkan fikiran dan mencari jawapan bagaimana mahu memenuhi nafsu nak kan barang bini kita tersebut. Yang tak pernah surut walaupun dah 8 tahun berumahtangga.


Dibina pelantar kayu, nampak cantik dan semulajadi sangat. Apa? Cuba cakap sekali lagi? Eh...tak boleh cakap begitu!. Banyak gunanya pelantar ini, kita boleh bersila makan nasi kerabu di sini. Nak berkhemah pun boleh. Jangan la kata tak praktikal pulak. Kalau tak ada duit diam je. Diam macam saya, hehehe.
Apa? Bimbang anak jatuh celah lubang? Kalau nak senang besarkan anak dalam stor je...hehehe.

Ada pokok spaider lili ditanam sepanjang tembok. Saya suka sangat pagar jenis tembok ni. Tak payah kita layan jiran kita yang macam penyiasat nak tahu hal kita. Soal seks kita pun nak ambik tahu. Hairan sungguh. Sepatutnya lebih afdal jaga suami/isteri masing-masing. Puaskan pasangan masing-masing. Huh!
Kalau kita ada tembok sekeliling ni memang bukan nampak cantik sahaja tetapi terhindar dari umpat cerca jiran kita. Malah hantu galah pun agak sukar nak mengacah kita, hehehe. Cuba perhatikan ditanam juga pokok spaider lili dan braziliang ironwud di tepi tembok tersebut. Ya, allah cantiknya.
Kalau saya lihat rumah orang yang tamannya cantik, saya selalu fikir dalam rumah gamaknya bagaimana ya?. Ya lah di luar rumah pun dah nampak cantik, dalam rumah lagilah kan?

Semakin usia saya semakin meninggi, saya semakin suka melihat banda-benda yang cantik. Normalkah? Tetapi bagi orang macam saya, nak beli sesuatu tu bukan sahaja kena fikir panjang tetapi kena juga simpan duit sedikit demi sedikit untuk mendapatkannya...

Apa? Apa guna rumah cantik hidup sorang? Amboi sedapnya mulut! Tapi jauh lebih baik daripada hidup sorang dan rumah pun tak cantik! Kan? Kan?

Jan: Sila layari blog tersebut, banyak gambar yang cantik-cantik.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home