Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, June 19, 2011

Dapur kabinet batu warna merah...



Sebenarnya petang semalam saya bermyvi ke kedai dapur di sekitar Kuantan. Saja saya nak tengok rekabentuknya, maklumlah tahun depan nak buat kabinet dapur.

Sampai satu kedai tu, saya berkenan sangat rekabentuk dan bahannya. Kabinetnya dibuat daripada ala batu kaca yang keras, warna merah... Biasanya kita lihat papan kan, ni batu! Saya tanya berapa harganya?

"Dalam RM10k lebih" Kata taukeh cina yang berseluar pendek. Kebetulan saya juga berseluar pendek. Namun kami bukanlah adik beradik sebab ayah saya orang Melayu. Keturunan ayah saya dari Kelantan. Ayah saya beritahu masa dia kecil moyangnya ada iras-iras cina, mungkin orang Siam kot.

Bila dengar RM10K, saya hampir terkejut, tetapi saya kaver. Saya buat angguk-angguk sambil pusing kunci kereta stail orang kaya. Bila pelanggan lain datang, saya cepat-cepat blah dari kedai tersebut...

Jan: Dalam kereta saya fikir saya nak buat yang saiz kecil sahaja...he he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home