Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 11, 2011

`Perasmian' kedai kasut oleh Mafuzah dan Mek Zue

Cerita ini pendek sahaja. Kisah saya membeli handphoe dan kisah kawan saya beli kasut. Saya gabungkan sekaligus sebab peristiwa berlaku serentak, hari yang sama, lokasi yang berdekatan. Kami pergi sebuah kereta, saya yang bawak kereta tersebut. Lokasinya kedai kasut kat Muadzam... Kedai baru dibuka.

Handphon saya rosak teruk, Saya bawa handphone lama ke kedai untuk dibaiki .Bila sampai ke kedai cina, dia beritahu saya kena baiki tetapi tak ada gerenti...Sudah beberapa hari saya pinjam handphone Mek Zue. Maka saya rasa saya kena belilah. Tak kan nak meminjam memanjang...

Saya membeli handpon di kedai tepi Pantai Selamat supermarket. Maka setelah memilih model yang paling murah. Saya hulur kad kredit tetapi tak boleh guna kad! Saya buka beg duit tetapi tak cukup duit pulak. Saya perlu RM350. Dalam beg duit ada duit untuk minum petang sahaja. Dalam gelabah tersebut Zul (kawan baru saya) pinjamkan saya RM150. RM200 lagi saya kena minta pada Mafuzah dan Zuraini. Tetapi di mana mereka?

Untuk mencari perempuan, senang sahaja. Bandar New York ke, Paris ke, Muadzam ke. Kita kena cari di...? Yup betul. Kedai kasut. he he he.

Mereka pergi ke kedai kasut sementara menunggu saya membeli handphon.


Mafuzah minta pandangan Zul mengenai kasut...

Kelihatan Mek Zul berdekatan dengan handbag.


Mafuzah terai sepasang kasut sambil dikomen oleh Zuraini dan Zul. Saya tak ada dalam gambar tersebut (sebab saya yang pukul).

Kasut perempuan kompleks, tidak seperti kasut lelaki...


Upacara menyerahkan duit berlaku


Kelihatan Mek Zue, menjelaskan kepada Zul kenapa perempuan kena ada banyak kasut dan handbag... (dalam pada itu Zul menahan nafas agar nampak segak)



Jan: Kawan-kawan sebenarnya datang meneman saya untuk membeli handpon...tima kasih.

5 comments:

roza said...

saya pun amat teruja dgn kasut.. berbanding baju or other accesories.. berapa banyak ye.. 2psg utk kerja.. 2 psg utk bengkel.. 1psg utk jogging..3psg sandal.. 2psg selipar jln.. 3psg selipar toilet.. hahaha.. baru sekarang sya kira koleksi kasut.. tapi dlm banyak2 sandal n kasut. saya cuma guna sepasang sandal untuk pergi kerja... sepasang selipar utk jln2.. so utk mengelakkan stor rumah dibanjiri kotak2 kasut.. bila keluar shopping, saya buat2 tak nampak kedai kasut... dan rasanya bertahan, setelah 2 psg kasut terakhir yang saya beli saya tak pernah guna pun.. pengajaran dlm hidup saya..

Jankaulu said...

he he he, lucu pulak. Saya tak suka mana temankan kawan wanita beli kasut, tetapi saya ikut saja temankan sebab bila saya ke kedai VCD atau CD, mereka juga temankan saya.

safrinz said...

assalamualaiku ..mafuzah tu budak uia kan ..kalau x salah org mafuzah tu kwn saya ..satu sek menengah ..

Jankaulu said...

waalaikumusalam, ya, dia kawan baik saya sekarang. kami dah 5 tahun berkawan sejak dia mula kerja di kolej shahputra.

safrinz said...

oo yer ker..kirim salam kat dia yer ..sy satu sek men ngan dia dan satu uia ngan dia..dh lama x jumpe dia ..ape pun nice blog ..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home