Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, April 30, 2011

Kisah dalam kelambu?





Sejak saya ada blog, semua kejadian di sekeliling saya, saya perhatikan dengan lebih teliti, dan kadang-kadang sangat teliti. Pendeknya saya semakin banyak bercakap dengan diri sendiri. Saya suka melihat orang terutama apa yang mereka buat (bukan apa yang mereka kata).

Kemudiannya bila balik ke rumah terus saya menulisnya di dalam lap top, kalau saya fikir ia sesuai saya akan posting. Kalau tak sesuai saya masukan ke dalam folder 18SX, he he he. Kalau saya mati mungkin ada orang baca.

Saya ada satu cerita pasal seorang yang suka berblog. Sehingga semasa dia menolong isterinya memasak di dapur, dia sempat berblog. Semuanya dia blogkan. Saya tak tahulah blog dia nama apa sebab saya jarang membaca blog orang lain, he he he.

Saya cerita ini daripada kawan saya di Selangor. Saya suka blog yang hidup, maksud saya blog yang ada pahit manis, suka duka dan positif dan negatif. Saya suka membaca bagaimana hati-hati resah menjadi tabah dalam menjalankan kehidupan. Sebab saya percaya semua orang ada kelemahan dan dengan kelemahan tersebutlah mereka gagah meneruskan kehidupan...

Kembali kepada tajuk posting. Suatu hari dia blogkan perihal negatif isterinya dalam blog. Tetapi dia tulis bukan isteri dia, dia tulis kononnya isteri kepada kawan baiknya. Tetapi isterinya faham ianya dituju kepada dia... Yang nak dijadikan cerita isterinya tidak bertindakbalas secara tradisi. Malah isterinya menerima teguran tersebut dengan positif dan membaiki diri.

He he he, mengapa tak kritik secara terangan sedangkan tidor sekatil, bersetubuh bersama dan guna bilik air yang sama? Mungkin bukan semua orang boleh terima kritikan secara terangan...termasuk pasangan kita yang sangat ego tersebut?

Jan: Tak baik you, kisahkan `kisah dalam kelambu' gitu!

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home