Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 7, 2011

Kena saman: Tahniah ke takziah?

Ramai kawan-kawan ucapkan tahniah kepada saya sebab kena saman bawak Myvi laju. Saya kena saman kat Gambang (saman jenis tak ada orang tahan kereta, mereka guna alat entah apa tapi mereka tahu kita pecut berapa km sejam, siap dengan tarikh dan waktunya sekali).
Memang kat situ saya bawa laju sikit (lebih 90km) sebab jalan sehala dan kereta tak banyak, he he he.
Saya kena bayar rodtek dan insurans kereta saya. Sebelumnya saya suruh kawan saya (Ja) cek melalui handphon saya tetapi tak ada pun... Bila kami gi cek kat pos opis, kerani kaunter print (kena bayar RM1) dan saya tengok ada dua saman...Saya kena bayar RM600!. Nasib baik ada diskaun 50%, macam pasaraya...he he he. Ada sale!!!.
Hishamuddin kata tarikh dilanjutkan hingga 10 mac ini, sebab ada masalah komputer dan teknikal...orang tak sempat bayar, tak dapat bayar...
Jan: Tak terpikir ke dia, orang tak bayar sebab tak ada duit? he he he kata rakyat didahulukan...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home