Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, March 25, 2011

Ijat dan Anis singgah


Gambar 1: Bersama WKD 777


Minggu ini saya diziarahi oleh kawan saya yang berkerja di majikan lama iaitu Kolej Shahputra (Kolej Universiti Shahputra). Sebelum itu saya di opis tengah berfikir balik rumah nanti nak buat apa? Tengah berfikir tiba-tiba kawan saya Mek Zue ( rujuk gambar di atas yang pakai baju kurung sedang memegang cincin di jarinya) ajak ke biliknya jumpa Ijat dan Anis.

Pada gambar 1: yang menahan nafas tersebut adalah Ijat. Saya kenalinya sejak beliau masih lagi remaja hinggalah sekarang. Dalam gambar tersebut dia kelihatan muda. Mungkin kalau kita kurus nampak muda jea.

Dia kelakar juga orangnya, suka bergurau. Dan untuk pengetahuan umum dia sudah berpunya.



Gambar 2: Anis menayangkan beg berjenamanya dan yang kelihatan macam YB baru menang pilihanraya kecil tu saya.


Gambar di atas saya dan Anis bergaya dengan kereta Alfax kalau tak silap (tak ingat nama apa, tak pernah dengar pun sebelum ini). Saya tak pernah pun tengok kereta jenis tu. Tapi amboi di dalamnya selesa sangat, ada langsir. Saya tak ingat berapa harga kereta ini tetapi seingat saya bila Mek Zue beritahu harganya. harganya lebih mahal daripada rumah saya.
Yang bergaya sakan dalam gambar 2 tersebut adalah Anis. Saya juga sudah lama mengenali Anis semasa di Pekan Pahang sehinggalah dia kahwin dengan pelajar saya iaitu Adik. Saya pernah menjadi pensyarah pengiring bagi projek yang Adik (suaminya) jalankan dulu (di Taman Negara) semasa dia menjadi pelajar.
Kali terakhir saya jumpa suaminya semasa Shahputra adakan karnival pendidikan di ECM. Suaminya kini agak berbody kerana selalu pergi gym, dulu sekeping jea... Oklah saya terpaksa stop dahulu, bimbang pula tercerita panjang lebar mengenai suaminya orang. Kalau nak cerita perihal Adik mungkin sampai 1001 posting...
Jan: Kisah-kisah lalu jadi kenangan...ingatkah engkau padaku... (pulak dah)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home