Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, March 16, 2011

The Blind Side (2009)



Dalam hidup saya, tiap kali saya patah hati saya akan bertanya mak, '' Mok rasa dalam dunia ini banyak orang baik ke orang jahat?''
Saya percaya di mana-mana kawasan bumi ini ada orang jahat dan ada orang yang baik. Orang jahat dan baik tersebut tidak mewakili bangsanya, agamanya dan negaranya. Ia mewakili perangai manusia di dalam planet bumi...perangai makhluk daripada planet lain, saya tidak tahu.


Atas saranan seorang kawan, saya luangkan masa untuk melihat cerita The Bline Side. Dan dalam cerita ini jelaslah apa yang saya maksudkan dan percaya. Ada manusia baik walaupun dia tidak sebangsa, seagama dan senegara dengan kita.


Kepada saya cerita ini tentang semangat dan keyakinan untuk melihat masa depan orang lain. Keyakinan yang apabila kita menolong orang, kita bukan sahaja memberi kebahagian pada orang tersebut tetapi kita juga akan menerimanya. Pelakon utama cerita ini mengutip seseorang di tepi jalan, memberi harapan dan kebahagiaan...
Pengalaman hidup saya banyak juga pertolongan yang saya beri akhirnya didajalkan balik kepada saya. Namun saya ingat kata-kata Ustad Asmadi, kita menolong orang jangan mengharapkan pembalasan...


Cerita ini daripada kisah benar, ceritanya mengoyak hati saya. Ada pada beberapa bahagian cerita mampu membuatkan saya rasa nak menitis air mata dan sangat bersyukur. Tiga adegan tersebut biarlah saya rahsiakan (pulak dah).
Jan: Ada orang bahagia apabila melihat orang lain bahagia, ada orang memusnahkan bahagia orang lain untuk membina kebahagiannya sendiri...Ada! (so sad but true...)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home