Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 7, 2011

Bini no 2? : Y not? or not!

Lebih kurang 8 tahun dahulu ketika saya bekerja di Pekan pahang, saya ada nasihatkan seorang student supaya janganlah kawin dengan laki orang. Dia minta pendapat saya sebab dia terjebak dengan cinta bersegi segi. Sebenarnya bukan nasihat, saya cuma gambarkan apa yang dia akan alami.

Seingat saya, saya beritahu bukan calang-calang orang boleh hidup bermadu terutama jadi bini nombor dua, mereka sering berendam air mata. Kena tuduh itu ini walaupun yang menggodanya tu suami oranglah dulu...(hatuk sebelah kepala ke dinding berbunyi?, he he he) Tetapi pada masa tersebut budak perempuan tersebut dah tak kenal botol kicap dan botol cuka... he he he. Dia juga tak berapa kenal paksi X dan paksi Y untuk buat graf bagi subjek ekonomi saya, he he he.

Saya bukan nak halang orang bina masjid, saya bukan anti poligami, polisterieng (buat bukus makanan) atau monopoli (sejenis permainan jual-beli. Kadang-kadang kita beli hotel atau tanah buat pelaburan. Dan kadang-kadang kita muflis. Dulu saya pernah main dengan keluarga saya. Dan sayalah yang selalunya muflis, he he he. Saya kena tipu. Permainan ini sesuai dimainkan bersama keluarga untuk mengeratkan perhubungan) tapi biarlah asasnya kukuh. Nanti tiang bergoyang, he he he. Runtuh setiap 15 minit kang? He he he. No komen.

Saya tahu sekarang budak perempuan tersebut hidup menderita, sebab secara ironinya, senoninnya jadi bini no 2 juga adalah suatu cabaran hebat... berendam air mata.

Jan: Memang ada orang takdirnya berkongsi kasih sayang... dan duit gaji?, he he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home