Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 8, 2010

Rumah atas bukit...

Pada zaman persekolahan saya, saya bukanlah pelajar yang bijak. Pernah di dalam kelas, ustad tanya saya " Sukiman, bila musim haji tiba? "
" Bila ada panggilan baitullah, macam dalam tv ". Saya jawab dengan yakin. Dan muka ustad bergigi emas tersebut nampak keruh...he he he. Sebab masa tu dalam tv memang ada rancangan haji, siap dengan lagu-lagunya.
Seingat saya, saya menjadi ketua kelas daripada tingkatan satu sampai tingkatan 5. Jadi pengawas perpustakaan dan AJK kelab kerjaya. Ramai undi saya walaupun saya rasa saya bukannya handsum sangat. Tetapi tu mungkin lambang saya orang yang baik, walaupun saya tak ramai kawan, para pelajar suka kat saya (walaupun saya mungkin bukan kawan mereka...pelik...)
Satu kepelikan saya ialah saya risau jika kawan saya tak study, suka main atau dapat result rendah. Saya tak study dan dapat resut yang rendah tak apa...he he he.
Pernah saya bagai nak menangis menasihati `kawan' saya supaya belajar rajin-rajin. Sebab kami berjanji nak buat rumah atas bukit. Kami kena rajin-rajin belajar, cari duit dan buat rumah atas bukit...kami akan hidup berdua, bahagia...ada rumah besi dan kaca yang indah...
Jan: harapan dan impian kami terpukul, berkecai....oleh hidup di dunia yang nyata...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home