Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, November 12, 2010

Selamat bergemuruh

Pada 23 dan 24hb ni ada Internasional Economic & Business Management Conference (IEBMC) 2010 (held at Hyatt Regency Kuantan Resort, Pahang). Namanya saja sudah mengegarkan jiwa. Kali ni ramai kawan-kawan sekerja saya yang bekerja di tempat lama akan bentang kertas (paper). Mereka perlu bentang kertas kerja untuk pengkorfirman kerja.
Menurut Datok Sharifah Aini, walaupun dia telah menjalankan lebih daripada 7,000 persembahan, dia tetap gementar setiap kali nak mulakan sesuatu persembahan. Dan baginya itu tandanya dia masih normal dan ianya satu petanda yang positif.
Membentang depan orang ni perlu kekuatan berbanding membentang depan cermin, bilik air atau depan ayam itik. Depan kita tu nanti ada Prof, Dr dan ahli-ahli akademik yang mungkin lebih mahir daripada kita, he he he. Tetapi kawan-kawan saya apa kurangnya, mereka pun lebih...(lebih gementar, he he he)
Saya tak ada pengalaman membentang yang banyak, saya takut pengsang depan khalayak. Namun saya ingin memberikan suatu tip iaitu selamat gementar! he he he (ada ke wish kawan macam tu...he he he).
Saya dah rasa bagaimana kerasnya perut saya dan bagaimana saya fikir yang bukan-bukan dengan penuh kerungsingnan. saya pernah berdoa agar hotel tempat saya bersidang tu runtuh tiba-tiba, he he he. Selamat datang...he he he (sekali lagi).
Cuma saya yakin sangat kawan-kawan saya akan cemerlang kerana mereka hebat-hebat belaka (berbanding dengan saya, merendah diri sempena hari jumaat). Kerapkali saya beritahu mereka kalau saya yang entah apa-apa ni dapat melaluinya dengan jaya dan penuh penghormatan, apatah lagi mereka.
Jan: sedang sibuk menyiapkan sijil-sijil untuk mereka...

1 comment:

summer0_0 said...

berapa harga nak jual??
sms sy detail ok..
012-9861816

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home