Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, November 3, 2010

Dia ada idea...

Saya bertambah kagum kepada usaha Kak Ros, dulu saya taklah kagum mana. Lama kelamaan saya rasa wanita ini mempunyai visi dan misi. Dia bijak, tabah dan bukan wanita sembarangan. Dia jadi lambang wanita yang kuat dan bijaksana.
Apabila membuka internate, ramai juga yang memberi cemuhan kepadanya. Saya ada membacanya, lama kelamaan malas saya nak baca sebab tak tahu benar atau sebaliknya. Lagipun perihal saya juga ada ditulis oleh orang yang bencikan saya. Mereka menggunakan internet, hakikatnya hanya tuhan yang tahu.
Terbaru dia sarankan RISDA tubuh pusat asuhan ikut modul PERMATA dan bergiat cergas dalam Pertubuhan Peladang Kecil bahagian wanita.
" Sekurang-kurangan dia ada idea, dan laksanakan idea tersebut, awak?" Kata saya apabila kawan kepada kawan saya yang menempelak usaha murni Kak Ros bersabitan dengan penubuhan PERMATA.
Kadang-kadang kita tak sedar usaha murni orang apabila mereka berbuat baik, sebabnya kita asyik sibut menjangka ada udang disebalik mee, semuanya sebab politik.
Kadang-kadang orang menolong kita pun kita ingat ada udang di sebalik mee... Kita tak berterima kasih kerana kita lebih melihat ke arah negatif. Kita ingat kita cerdik dan orang lain bodoh.
Anak kepada kawan saya tu pernah mintak nasi rumah orang...
Jan: Kepada manusia yang kuat, cemuhan itu diibaratkan sebagai lalat hijau sahaja.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home