Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, November 28, 2010

Perihal dinner dan bedak

Pernah tak pergi makan malam? Maksud saya makan malam di hotel yang dibuat untuk meraikan sesuatu majlis (dinner). Makan malam duduk di rumah sorang diri sebab pasangan lari dengan orang lain tak diambil kira. Kira yang belang kita makan ada nyanyian dan tarian (yang kadang-kadang entah apa2) tu...

Dulu di tempat kerja lama semasa di Kolej ShahPutra Pekan (zaman muda), suka juga hadirkan diri. Masa tu masa muda belia, handsum. Suka benarlah pergi diner mendiner ni. Bila pergi berpukul gambar kat majlis sana sini, sampai tepi pasu hotel pun jadi. Prasan glamour mengalahkan pelajar.
Bila usia dah bertambah ranum, saya sebolehnya menyisihkan diri daripada majlis sosial ni. Saya pun bukannya seleberiti lagi. Pun begitu berkaitan dengan kerja saya ni, tak dapat tidak sesekali saya kena hadirkan diri ke majlis sebegini. Terbaru di `International Economic & Business Management Conference (IEBMC) 2010, Di Hyatt Regency Kuantan Resort pada 24 November.

Pada mulanya saya tak mahu hadir, majlis mungkin habis lewat. Mula jam 8 malam dan sebolehnya pukul 10 saya mahu berada di rumah saya, saya nak lap cermin tingkap. Saya tak nak tidor hotel. Namun dek dah terbawa baju Batik (Noor Arfa) dan bedak compak baby Johnsons. Saya `terpaksa' hadirkan diri di dinner tersebut.

Elok untuk muka berminyak...

Saya nampak sedikit putih di bawah samar bayangan lampu yang redup...

Entah bedak apa dia orang pakai tak tahulah... tetapi tetap tersenyum...

Prof Madya Dr Adnan Hamid si samping Prof Emiratus Dr Sukiman Ishak. (He he he, keep dreaming keep swiming...)


Banyak kali juga saya tanya Adnan "Nampok putih ke tok muka aku?". Takut macam tepung gomak jadinya. Saya tak naklah over sebab ni majlis orang, bukan majlis saya. Saya menumpang je... (menumpang makan).
Daripada sekolah rendah sampai sekarang saya suka pakai bedak baby Johnson. Wangi, lembut. Saya sapukan di badan dan leher sebelum pakai baju sekolah. Dan dalam bas pada waktu pagi baunya semerbak. Kawan saya selalu tegur, katanya `Ada bedak kat leher'.
Saya buat-buat terkejut dan menyapunya sedikit... (itulah tujuan saya...he he he).
Jan: ...perasan baby...

2 comments:

Mc Zue said...

putih????? conpius...

yangbaik2 sahaja said...

putih dan cik nampak segak...igt tak lagi ketika jamuan makan terakhir di kolej shahputra bersama pelajar2 matrikulasi perakaunan 2001?

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home