Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 18, 2010

Kena denda RM10

Saya tak pernah berkereta ke Megamool. Namun saya rasa saya kena cipta sejarah baru, tak kan selamanya saya nak ke Giant jea seumur hidup. Maka saya berkeretalah ke Megamool penuh debaran. Sampai di trafik light dekat Megamaol oleh kerana saya berada di sebelah kiri saya pusing kiri dan terpaksalah masuk ke jalan ke Kopitiam dan parking depan Kopitiam. Dan macam hamster saya seberangi jalan ke Megamool.
Apabila saya menyemberangi jalan dan sampai ke kereta saya (selepas pergi tengok cincin kat Megamool), di klaskrin ada resit denda sebab saya tak gores kad parking. Ya memang saya terlupa, he he he. Saya pakai parking jea macam ahli majlis daerah atau datuk bandar.
Terus saya ke pondok bayar denda RM5 dan beli satu pack kad parking.
Tadi memang saya tak berani letak kereta kat Megamool, naik-turun tingkat-tingkat saya tak berani. Lagilah yang pusing 390 darjah tu pun saya pening kepala. Nak paking sisi tepi bangunan saya tak berani juga lagipun 6 tahun lepas saya dah berjanji dengan sekolah memandu kalau saya gi Megamool hanya ada parking sisi, saya akan balik jea... maka saya tak perlu jalani ujian parking sisi... He he he.
Senang letak depan kedai kopitiam dan menyemberang jalan nak ke Megamol.
Selepas itu saya ke Kamdar nak cari kaver kusyen, bila saya ke kereta, Ada lagi resit denda RM5!...he he he saya terlupa gores!.
Dan saya kena bayar lagi RM5. (kali ini saya parking belakang Kamdar).
Jan: Bila lagi nak beri duit ke kerajaan kan? (local government)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home