Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, September 22, 2010

Rumah terbuka...?

Sekadar hiasan...(bukan rumah penulis blog)



Dah 6 orang rakan kerja bertanya bila saya nak buat rumah terbuka. Ada yang berterus terang memang nak sangat datang sebab nak tengok rumah saya. Saya terus tersenyum dan menerangkan dengan ringkas kononnya saya sibuk.

Jauh di sudut hati memang tak terniat langsung nak buat rumah terbuka tahun ini di rumah saya. Saya rasa saya sudah tidak seperti dahulu. Sekarang rumah saya dah tak 24 jam kemas. He he he. Saya pun hairan...

Lagipun kalau nak buat rumah terbuka, nak beri orang makan kenalah buat dengan sempurna...

Jan: kalau tak, tak soh buat...

10 comments:

M said...

hehehe kelakar la....

M said...

ha saya dah pandai komen blog..tapi tersilap komen yang kelakr tu untuk post pasal duit raya...urm...selamat hari raya en.sukiman...maaf zahir batin..;)

Jankaulu said...

amilia thanks sbb komen. saya pun blog ni orang buatkan. tak tahu sangat pasal teknologi komputer...

saya bagi RM2 dengan ikhlas... he he he.

tapi anak saudara saya beri RM5, he he

M said...

Saya bagi anak buah saya 20 ringgit untuk yang berpuasa penuh sebab kalau bagi sikit nanti dia canang nama saya sampai raya taun depan hehe....takper la kan yg penting bagi....selalunya budak budak yang mengata tuan rumah bagi duit raya sikit , tak belajar lagi apa maksud ikhlas...;)

Jankaulu said...

Eh banyak jugak RM20 tu...

saya bergantung kepada kalau banyak duit time tu banyaklah yang saya beri.

Tapi betul, mungkin budak-budak sekarang tengok duit RM2 macam 50 sen je.

M said...

masa saya kecik mak ayah bawak pegi beraya ke kampung atas air....dorang bagi duit raya 50 sen dan sebungkus meggi kari...agaknya apala reaksi budak2 skarang kalau dapat meggi sebagai duit raya ....hurm......

Jankaulu said...

saya pernah dapat duit raya 5 sen pada tahun 70an dulu dari tok kie saya.Saya tanya ayah saya `kenapa 5 sen? harga getah turun ke?. Ayah saya diam saja...tok kie saya ada kebun getah yg besar. he he.

M said...

hahaha lawak la....masa kecik dah bley cakap macamtu...erm...tapi dapat beli apa ye 5 sen masa tu...?..cik sukiman ajar microeconomy?...

Jankaulu said...

masa saya kecil, masa tok key balik dari haji dulu, semua cucu beratur minum air zam-zam, semua cucu kata manis, tiba giliran saya. Saya kata tawar je...he he he

5 sen buat beli gambir jea lah, buat makan sirih...tahun 70an harga barang dah mulai naik...

ya sekarang ajar microeconomi ganti orang bersalin...

M said...

hahaha...orang economy memang detail sikit....tapi dibanding antara en.sukiman dan lecturer paling ditakuti kat uitm kuching (Prof Wee) rasanya Encik sukiman ok lagi la...paling tak leh lupa masa dia timbang sepotong kek nak tau berapa kalori sebelum kek tu masuk lam mulut dia hehehe...kata tak suka calculation ..micro kan banyak kira2...owh...ada bakat makan sirih eh....menakjubkan...hahaha

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home