Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, September 23, 2010

Kereta:39

Apabila berusia 39 tahun barulah saya pakai kereta. Bagi diri saya, saya tidak merasa hairan kerana sebelum ini memang ada kengkangan untuk saya pakai kereta. Kekangan pertama ialah saya tidak mampu dan kekangan kedua ialah saya takut (dan kekangan kedua tersebut kadang-kadang jadi kekangan pertama...he he he).

(Tetapi saya hairan terhadap golongan yang tak mampu pakai kereta tetapi pakai juga kereta).

Kenderaan suatu keperluan dan susah jika tidak pakai kereta. Saya tahu benar hal ini kerana dulu saya tidak pakai kereta. Namun saya telah harungi kesusahan tersebut dan berjaya. Selepas itu saya pakai motor. Jangan bilang berapa kali saya basah kuyup, bukan sekali dua... bukan...(baca dengan nada sayu...)

Jangan kata tak ada kereta kita akan lewat pergi kerja, jangan kata tak ada kereta kita tak akan sampai ke distinasi yang nak kita tuju. Kita akan sampai tetapi dengan sedikit bersusah payah...(dan kadang-kadang dengan banyak bersusah payah).
Yang penting kita manusia, kita harunginya.




Jan: jangan kata kita tak ada kereta tak ada orang yang nak (minat) kat kita...he he he.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home