Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, September 17, 2010

Belasah, bunuh, bakar dan buang...

Kawan saya tanya "Apa perasaan Datuk Sosilawati Lawiya apabila dia berada di ambang maut, gape dia fikir?". Saya jawab tentu dia ingatkan suaminya dan anak-anaknya. Saya tak cakap banyak pasal pembunuhan tersebut sebab pada masa tersebut saya tidak tahu banyak perkara. Hanya polis sahaja lebih mengetahui. Lagipun saya dok galak bahang biskut raya di kerusi rotan ruang tamu...
Namun, kalau saya dibunuh saya harap janganlah dibelasah, dibakar atau dibuang ke laut. Kejam sangat. Dan satu lagi kalau bunuh pun janganlah dibogelkan, aib sangat.
Namun dalam masyarakat kita sebelum ni dah ada yang dibogelkan, atau dibakar mayatnya. Padahal kalau bakar pun taklah boleh hapus bahan bukti pun.

Jan: Kerana wang dan cinta, manusia sanggup membunuh...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home