Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, August 24, 2010

Kalau direnung dalam-dalam...

Lepas berbuka dengan mak, saya beritahu mak selepas bulan puasa bila mak balik semula ke Besut, saya kembali makan sorang, beli lauk... Tidak menjadi masalah apabila makan sorang sebab kenyang juga, cuma bila makan bersama mak lebih gembira.

Sekarang saya gembira bagai nak rak sebab dapat berbuka dengan mak setiap hari. Air tangan mak sedap sebab kita dah membesar dengannya. Ketika orang lain rindu air tangan mak, ketika itulah saya dengan lahapnya makan ayam dan pajeri nanas buatan air tangan mak.


Pajeri nanas

Kalau direnung dalam-dalam ke dalam kehidupan saya...bukan semuanya saya lalui dengan susah dan sepi. walaupun kadang-kadang saya rasa nak meraung macam dalam filem, Allhamdulilah saya tetap bersyukur. Tuhan maha adil. Jika kita kurang situ, lebih kat lain. Lebih situ kurang sini, kurang sini lebih situ.


Pajeri nanas (Zoom)

Hari ni mak beritahu dia gulai lemak dan masak ikan goreng berlada. Dia jugak nak buat kueh kasturi. Bila dengar je saya rasa lapar dan tergambar orang kelaparan di Afrika. Memang bulan puasa kali ini saya makan banyak. Badan saya makin bulat dan comel. He he he.

Jan: ...kalau direnung cetek-cetek? Tuhan ignore saya...

1 comment:

Unknown said...

masakan mak
memang terbaik..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home