Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 12, 2010

Kerana perempuan?

Sayang abang...

Selepas membaca muka depan (cover) akhbar Utusan 9 Mei 2010 yang bertajuk `Lelaki muda boros', saya terus terfikir. Sebab apa mereka boros? Sebab apa mereka paling ramai dibelenggu hutang?
Golongan muda ini katanya giat mengumpul hutang sejak awal bekerja dan apabila berumahtangga hutang tersebut semakin menimbun... (yang tak berumahtanggapun 2 x 5 je...he he he).
Mereka inilah kemudiannya terpaksa mendapatkan khidmat Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) untuk keluar daripada masalah itu. 69 peratus daripada pelanggan perkhidmatan pengurusan kredit di agensi itu adalah lelaki.
Saya baca sahaja statistiknya tiada sebarang ulasan dibuat. Saya hampa, hanya paparan statistik sahaja. Kalau kes lain terutama politik, bukan main statistik tersebut diulas kononnya mencerminkan bla-bla-bla...
Tetapi kenapa lelaki? Kenapa lelaki muda?. Kenapa bukan perempuan tua ke? Sebab bagi saya bila kita tua kita perlu banyak duit nak belanja, nak maintain gaya, kesihatan dan masalah yang dibawa anak bini,cucu cicit...
Saya bertanyakan seorang kawan perempuan saya masa makan kat pantry....(tetapi bukan nasi goreng yang saya buat pukul 5 pagi tu, he he he)
Dia tanya saya balik `kalau tak ada duit ada tak perempuan nak? Sekarang ni bla-bla-bla....cari yang berduit". katanya.
Saya diam sekejap. Maknanya sebab perempuan? Saya tanya lagi...
"Ya la Mannn oiii...' Dia jawab dari jauh sebab masa tu dia dah mula makan di meja yang agak jauh daripada saya.

jan: Sebab apa pula kerana perempuan lelaki banyak kena keluar duit?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home