Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, January 27, 2010

Tag: Celah peha...

Kalau ada masa saya selalu baca blog rakan-rakan maya. Antaranya blog abang remmy sebab blognya sama seperti dia yang saya kenali. Dalamnya ada nilai kekeluargaan dan kasih sayang murni (yang nampak jelas).
Saya suka orang yang pandai pamir kasih sayang dengan jujur terima seada dan se tak adanya, maka sebagai penghargaan kepada Abang Remmy saya paparkan:

1)Where is your cell phone?
Celah peha, selalu duduk tepi tu. Saya tak ada casing letak kat pingang macam Ijut dan Ja. lagipun saya tak ada pingang.

2) Relationship?
Positive relationship (substitute goods), because when the price of good A increase the demand for the goods B will increase. Example, Milo and Ovaltine are substitutes goods. When the price of Milo increase, their demad will decrese (Law of demand), the ovaltine price is relativecheaper tahan Milo, so they run to Oveltine la….ak the end the demand for oveltine increase.

3) Your hair?
Black but not beauty…

4) Works?
Sudah tentu, kalau tak sapa laaa nak bayar hutang rumah? hutang kereta? kad kreadit? kutu? dan lain-lain...

5) Your sisters?
Tak tahulah macam mana saya nak hidup kalau mereka tak ada… Mereka beri sokongan yang kuat.

6) Your favourite thing?
Kalau rumah saya terbakar pertama sekali saya berkejar pantas selamatkan CD-CD Sharifah Aini, terutama CD yang bertajuk Syahdu... sebab dalam tu ada lagu `Seribu Mawar'... Pas tu kalau ada masa dan tak bahaya saya cuba selamatkan buku-buku dan kemudiannya sijil-sijil atau surat-surat bank…he he he.

7) Your dream last night?
Saya dengan mak saya jalan-jalan, naik kereta Honda, pergi pantai makan angin. Best.

8) Your favourite drink?
Nescafe…

9) Your dream car?
Honda, harap-harap dalam masa 5 tahun mendatang dapat lah ya...

10) Your shoes?
untuk berjoging, Untuk bergaya, untuk kerja semuanya ada tetapi dibiar sebek je tepi dinding… Hajat nak beli almari kaca la satu, nak pamir.

11) Your fears?
orang yang bukan keluarga kita...

12) What do you want to be in ten years?
Penulis buku yang prokdaktif atau profik.

13) Who did you hang out with last weekend?
my loneliness…

14) What are you not good at?
Pertukangan...baiki-baiki benda-benda rosak.

15) One of your wish list items?
Dia akan rasa apa yang saya rasai…

16) Where you grew up?
Dalam rumah… di sebuah kampung, daerah besut, di negeri terengganu.

17) Last thing you did?
Tadi picit jerawat...he he he, macam remaja lagi.

18) What are you wearing?
baju dan seluar… emm baju belang-belang lengang panjang, seluar itam panjang. Biasa-biasa je.

19) What aren't you wearing?
He he he… kawan-kawan rapat je tahu...

20) Your pet?
Ada la sekawan ikan dalam kolam perhiasan kecil… lain-lain tu kucing jiran.

21) Your computer?
Kompaq HP7540, yang pejabat punya, saya tak ada computer, he he he. Menaip di pejabat je. Hajat tahun ni nak sambar la satu lektop… dah lama idam.Bertahun dah.

22) Your life?
Kadang rasa gembira bagai nak melompat, kadang terduduk meraung… tapi akhir-akhir ni payah nak tidur malam…tapi dengan hidup yang begini mencabar sapa yang tak kan?

23) Missing?
When the heartache is over, I know I won’t missing anything…

24) What are you thinking about right now?
Nak balik nak perangat kari ikan...

25) Your car?
Ada kat belakang bangunan kawasan parking...

26) Your kitchen?
Everything nicely arranged and tidy…gitu.

27) Your favourite colour?
Merah…

28) Last time you laughed?
Laughing maniacally? Tak ingat… tapi sebelum bulan puasa kot…

29) Last time you cried?
Pagi tadi, saya kesian ingat sahabat baik saya kehilangan ibunya. Tapi dia sms beritahu jangan nangis, dia kata saya kena kuat!...he he he terbalik kot

30) Love?
...nop. At last only i found out that we only love ourself and others love themself...

Seribu mawar...
Cintamu yang tak ikhlas
Padaku yang setia
Kau anggap aku tidak tahu
Kau curang di belakangku

Cinta bukannya harta
Cinta adalah jiwa
Tak mungkin dapat kau membeli
Hatiku yang telah terluka

( bridge )
Biar seribu malam
Tak bisa memujukku
Tak bisa menghuraikan
Rahsia hatiku terhadapmu
Kau masih menggangguku
Di dalam resah kesah
Di waktu aku rindu
Kenangan manis bersamamu

( korus )
Andai dulu dapat kukecapi
Kasih sayang tulus suci
Tak mungkin kini
Kau menghitung hari sendirian
Dalam mimpi cuba ku ulangi
Mengimbang bunga cinta murni
Adakah ini balasan setia

( bridge )
Biar seribu mawar
Tak bisa memekarkan
Tak bisa mewangikan
Di pintu jiwa yang kau kecewakan
Usah merisik lagi
Takkan kau miliki
Aku kini bahagia
Tanpa cinta yang pura-pura

( korus )
Kala hati ingin kau bersama
Engkau tega memilihnya
Di mana aku kau letakkan
Di hatimu
Siang malam cuba kumenipu
Perasaan hati ini
Kini ku ingin
Bebas bersendiri

31) So who want to share their Ones? How about?
How about pangsenan and lilyliza.blogspot.com?


Jan: huh legaaa...

2 comments:

LilYLiZ@ said...

wak...saya suka tengok pic mawar biru awak tu...tukar laa

Jankaulu said...

saya suka tukar-tukar he he he, tetapi dalam berkasih demi allah (guna unsur agama) saya setia, that y i the one who alwalys get hurt kot...(guna unsur agama...hehe)

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home