Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, November 8, 2009

Dah 7 perempuan...

Sekarang dah ada 7 gambar perempuan yang disend oleh kawan-kawan ke handphon saya. Ramai kawan-kawan saya percaya saya akan patah hati dan terus rasa nak kahwin berkobar-kobar apabila sahabat baik saya sendiri akan kahwin minggu depan...
Mereka nasihatkan saya bersabar dan bertenang (macamlah saya ni meraung dan terdesak). Saya disuruh tabah dan sebagainya. Pandang dunia yang luas dan sebagainya. Huh!, rupanya ramai jugak kaki sibuk ya.
Saya bersedih bukan kerana kawan saya kahwin tetapi merasai suatu perasaan lain yang disaluti rasa kehilangan orang yang memahami diri. Rasa sebuah persahabatan atau keakrabpang. Payah saya nak tuliskannya di sini, bukan semua orang memahami.

Saya terima jelah bila kawan-kawan send gambar-gambar tersebut. Bukannya saya kena bayar kan. Daripada profile saya dapati ada jugak yang cun dan putih gebu. Tetapi rata-rata dah 35 tahun ke atas. Semuanya bertudung, berisi, dan bekerja di dalam bidang pendidikan. Dan paling memeranjatkan semuanya akan terima saya sebagai suami jika saya sudi!

Saya tak nak komen apa-apa kerana saya pun bukannya sempurna sangat. Saya juga berisi, buncit dan bukan lelaki jenis maskulin apatah lagi maskulum. Saya tak ada kereta besar, tak ada rumah banglo apatahlagi rangkaian television ASTRO. Kelebihan saya mungkin ada rupa sikit, itupun taklah lebih sangat... Yang lebih sikit saya ini... dadanya penuh kejujuran, jiwanya penuh kesetiaan...(sebelum kahwin, selepas kahwin? he he he...)
Saya fahami situasi perempuan. Oleh kerana mereka perempuan tentulah mereka malu nak bertindak lebih...umur pun dah semakin ranum... Saya ada ramai juga kawan perempuan yang belum kahwin. Mereka baik-baik belaka, tiada kurang apa-apa. Saya tak nak komen apa-apa, saya hormati mereka. Malah saya rasa bangga pulak jika ada orang sudi bersuamikan saya, he he he.
Kalau ada masa saya akan cuba bersms dan berkenalan dengan mereka nanti, apa salahnya berkawan kan? dan selepas itu saya serahkan kepada takdir menentukannya. Susah jugak nak kata... Tetapi sms berkenal-kenalan tersebut saya akan lakukan selepas saya kurang sibuk. Sekarang saya dok sibuk periksa kertas jawapan final exam pelajar. Sibuk sangat2...he he he.
jan: Terima kasih kepada kawan2 yang antar gambar sepupu mereka, mak saudara, anak saudara bini, kawan yang janda dan sebagainya...Huh!

2 comments:

wawadave said...

suki, statement bertudung, berisi dan bekerja dlm bidang pndidikan? it rhymes....

Jankaulu said...

ya la...he

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home