Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, August 21, 2009

Ramadhan ke 3

1. Ini kali ke 3 saya menyambut ramadhan di Muadzam... (cepat rasanya masa berlalu...)
2. Ramadhan ini saya menyambutnya dengan emak, emak datang khas daripada kampung.


3. Pasti emak saya akan giatkan bacaan al qurannya. Teralun di ruang tamu, bilik dan dapur. Dan saya biasanya tergolek di sisi emak sambil letakan kepala saya atas ribanya sambil menikmati bacaan yang saya tak faham tu...
4. Saya sangat gembira kerana dapat berpuasa dengan orang tersayang. Nanti kami dua beranak akan berbuka puasa bersama.
5. Kami dah berbincang sebelum ini, makanan berbuka ala kadar sahaja. Saya mahu segar selepas berbuka untuk menjalankan aktiviti lain seperti selalunya.


6. Puasa pertama dulu, saya berbuka dan makan sorang sahaja, saya rasa sunyi amat duduk di Muadzam.
7. Ada jugak berbuka di masjid sekali sekali. Masa tu Ja tak ada, dia masih di Shahputra.
8. Saya tak beli makanan di bazar sebab tak sedap mana. Saya balik masak dan selalu terbayangkan alangkah indahnya berpuasa di Kuantan, pergi beli barang makanan dengan kawan-kawan yang berpuasa dan juga yang tak berpuasa.
9. Puasa ke dua di muadzam saya ditemani Ja. Pada masa tersebut Ja masih teruna. Adalah juga kami pergi membeli di Bazzar tapi tak banyak kali.
10. Saya dapati Ja sederhana orangnya, dia tak beli banyak makanan. Dia sabar dalam makan bila berbuka dan ala kadar sahaja seperti sayalah (nak jugak, he he he).

11. Tadi selepas jumaat saya dah nampak Pasar Ramadhan dah ada payungnya. Namun hati saya tak lah tergerak sangat hendak membeli makanan, mungkin saya masak dengan mak saya sahaja.



12. Saya dapat rasakan saya akan sibuk sepanjang ramadhan sebab nak buat carry mark para pelajar dan juga soalan final.




Jan: Selamat menyambut Ramadhan buat semua pembaca blog ini, semuga bahagia dan aman selalu seperti selalunya...syahdu...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home