Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, August 25, 2009

AKHIL dan WAHEEDA...

Saya tak minat langsung dua orang seleberiti ni. Tidak dapat mereka menarik perhatian saya dari segi kesungguhan kerja atau sumbangan besarnya terhadap dunia seni tanah air. Kepada saya mereka berdua tahap biasa-biasa atau `suam-suam kuku' je dalam industri seni kita.



Tapi kisah mereka menganggu juga fikiran saya dan menganggu juga kotak email saya. Bila saya buka banyak kisah mereka berserta gambarnya sekali. Saya delete terus delete terus delete... Saya tidak mengikuti kisah mereka kerana saya bukan peminat mereka.
Cuma bagi saya kalau dah banyak sangat email mengenai mereka tentu ada sesuatu yang mahu diperkatakan oleh masyarakat.



Bagi saya apa yang sedikit menarik ialah imej islamik mereka yang tertonjol, yang mereka bawak, yang mungkin boleh diperhalusi. Waheeda membawa imej yang islamik dan taklah keakeng soyuk bila bergambar, begitu juga Akhil nampak bersederhana dalam bergambar. Saya bukanlah nak pertahankan mereka. Mungkin banyak benda saya tidak tahu sebab saya tidak mengikuti kisah mereka di akhbar atau internate. Baiklah saya senyap sahaja.



Cuma berat juga kata-kata lemparan terhadap mereka, entah kan benar entah kan tidak. Katanya mereka `berdrama' depan peminat dan para wartawan. Saya juga terdengar perbualan daripada rakan-rakan saya tetapi saya sepatah tak menyampuk sebab tak tahu hujung pangkal...
Hanya peminat dan wartawan sahaja yang tahu, begitu juga mereka berdua yang terlibat...



Jan: Biasanya orang bercerai kerana apa ya?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home