Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, June 30, 2009

Suatu penghargaan - Datuk Ahmad Jais


Begitulah tajuk album terbaru Datuk Ahmad jais yang memuatkan 30 buah laginya yang pernah top.

Saya menyambarnya di kedai Cd di Megamall selepas menghadiri majlis CEO LUNCHEON TALK dan juga pelancaran jurnal sulong iaitu JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT di Hotel Grand Continental semalam.

Semasa makan tengahari saya dah beritahu kawan saya, yang saya mahu ke Megamall sekejab untuk beli Cd yang mak saya mahukan. Mak saya peminat setia kepada Ahmad Jais. Kebetulan pula turun kuantan saya membelinya.

CD tu ada 2 disk, Disk 1:

1. Azizah
2. Mengapa tiada maaf
3.Jangan ditanya bila ku berdua
4. Mengharap sinar menelan kabus
5.Lambaian terakhir
6.Kucupan azimat
7.Sumpah setia
8. Lima tahun kucari
9. Indahnya dunia hatiku
10. Sejak kita berpisah
11. Dewi hati
12.Berpisah jauh
13. Ingin bersua
14. Mengikat jaji
15. Takwa dan iman.

Manakala disk 2:

1.Gelisah
2. Antara dua hati
3. Umpan jinak diair tenang
4. Kechewa juga akhirnya
5. Aku ingin bersendiri
6.Bayangan
7. Berikan aku sinarmu
8.Mabuk kepayang
9. Bahtera merdeka
10.Hijan malam
11.Waspada
12.Tanda mata pengganti diri
13.Menanti di ambang syuirga
14.Budi setahun segunung intan
15.Di mana ke mana?


Malam tu saya ada juga layaann lagu-lagu ni. Suara dia baik. Dan ada lagu yang boleh tambat jiwa saya. Saya bukanlah peminat beliau tetapi saya akui dia mempunyai suara yang merdu.

Saya dapati daripada cover Cd tersebut ada 10 buah lagu yang dicipta oleh beliau, maknanya beliau juga ada mencipta lagu. Bukan sesetengah artis yang lebih senang menyanyi je.

Jan: Suka lagu `aku ingin bersendiri...' dan `takwa dan iman'

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home