Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, June 19, 2009

Mengapa jankaulu?

Jankaulu adalah singkatan kata daripada `jangan kau lupa’ (JANgan KAU LUpa). Entah sesuai entah tidak untuk digunakan sebagai nama sebuah blog, saya tidak pasti… Ianya terpancul daripada mulut saya apabila Adnan tanya apa nama nak diberikan pada blog ini.

Saya terlintas nama `jankaulucik', nama yang selalu saya guna semasa jadi cikgu. Saya cuma saya buang `cik’ kat belakang maka jadi jankaulu.

Jankaulucik tadi mambawa maksud Jangan Kau Lupa Cikgu. Semasa menjadi guru saya selalu berpesan kepada pelajar saya di sekolah apabila sudah meninggalkan bangku sekolah jangan lupa pesanan-pesanan para cikgu mengenai kehidupan.

Tetapi tidaklah pula saya ingin berpesan kepada orang lain di dalam blog ini. Saya bukan posmen, he he he. `Jangan kau lupa’ tu adalah suatu pesanan kepada diri saya sendiri, dan juga mungkin kepada sesiapa yang terasa perlu dipesan saja kot, he, he, he.

Jan: Mengapa Simone? (Simone adalah nama gelaran terbaru saya kepada anak-anak saudara)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home