Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, April 8, 2009

Mini Library...

Semalam semasa galak marking kertas exam final, sahabat saya ada sms beritahu dia nak beli rak. Saya pun beritahu dia saya nak jugak beli. Dia bertanya kenapa saya mahu kirim dia belikan rak buku yang kecil pula sedangkan saya dah ada satu yang kecil. Saya nyatakan mini library saya masih dalam proses, saya juga perlukan rak mini untuk buku-buku yang kecil dan seumpamanya.
Dia bertanya lagi progres mini library itu. Saya cakap ada la mula sikit-sikit... Saya memang berhajat nak menulis mengenainya bila siap semuanya, tapi bimbang takut ada yang salah sangka pula mengenai pemaparan mini library ini. Dia ada kata lagi kalau tak mula bila nak mula, nak tunggu umur 40 tahun? Itulah dia bertanya pula, he he he.
Betul juga kata sahabat saya ni. Untuk beliau saya postkan sekeping gambar ni (rujuk gambar bawah nanti). Tapi ni gambar lama, sekarang dah penuh buku sebab saya bawak balik kebanyakan buku-buku saya di bilik pejabat saya. Nak muatkan gambar keseluruhan bilik tak siap lagi.
Kalau nak tunggu ada duit untuk tempah rak buku rasanya entah bila. Sebab itulah saya guna rak yang dibeli di kedai sahaja. Kawan saya beli rak tu harga RM23o, saya tengok sesuai kerana teguh sikit bentuk tulangnyanya, kalau pilih yang biasa (yang 12 petak) tu akan lendut sebab buku berat kan. Saya beli rak tu ada 15 kotak harga RM225. Bila balik rumah bukan main seronok susun tetapi tiba-tiba... tak cukup lagi! Maka seminggu kemudian saya beli satu lagi dengan harga RM220 (dia dah beri saya kurang RM5 mungkin sebab saya cute kot). Dan bila buat balik susun buku, ternyata tak cukup lagi... Nak beli lagi duit tunai tak ada...

Ni la gambar raknya (gambar atas), leni dah lain sikit gubahan bukunya. Gambar ni kira pakai letak je. Fail pun ada diletakan di situ sebab mulanya fail tu ada dalam kotak-kotak. Tapi kotak tu dah dibuang (dengan hati yang hiba...).

Tetapi sekarang dok kumpulkan kepada bangsanya. Maksud saya jika subjek ekonomi dikumpulkan sebangsa dengan subjek ekonomi. Kita tak boleh pakai letak je, kena serius sikit. Hapis lebih tahu pasal kod mengelaskan buku-buku ni...

Ni tak sabar rasanya nak gi ke pesta buku antarabangsa di PWTC, KL. Kali ni nak beli buku yang agak ringan pula. Mini library mestilah ada yang ringan, sederhana dan berat kan...

Jan: Pernah berniat nak buat buku tapi tak reti nak menulis apa...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home