Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, March 26, 2009

Lubang tak boleh buka...

Semalam 8 kali melilau depan stesyen minyak Petronas, nak isi minyak sebab dah tinggal satu bar sahaja tandanya. Hendak suruh Ja malu pulak, takut jadi isu juga… Lagipun tibalah masanya saya kena buat sendiri.

Memang nak cari time yang tak ramai orang. Nasib baik la ni Muadzam bukannya New York atau Kota Paris. Kalu tinggal di New York atau Kota Paris kena la naik bus seumur hidup gamaknya (selain terpaksa masuk kursus insentif bahasa inggeris, he he he). Maka time yang paling tepat ialah sebaik sahaja lepas waktu magrib.

Apabila saya tengok tak ada kereta dah, terus saya masuk cepat-cepat dan parking sisi tong minyak tersebut. Huh lepas tu berduyung dugung datang kereta lain nak isi minyak jugak. Tapi lega la kira dah dapat masuk parking. Dan tentulah cara parking saya menarik perhatian ramai kerana senget. Lepas tu saya tekan brek bawak gear ke `P’ dan angkat handbreak. Tutup airkong, matikan suis kereta, terus keluar daripada kereta.

Saya pun pergilah kat bucu kiri kereta tempat lubang nak isi minyak. Pemuda tu tanya berapa, saya jawap 50. Dia kata saya tak buka tempat isi minyak. Saya yang berdiri di sebelahnya itu tekan-tekan dengan tangan tempat yang tanda bulat tu. Tapi kepingan penutup tu tak terjongkit keluar, saya dah nak cungkit kepingan tu dengan tangan. Rosak ke sedangkan baru beli kereta ni... fikir saya, saya panik sekejap. Tak kan nak talipon Ja…Saya lihat pemuda yang tukang isi minyak tu dah tersenyum…

Selepas itu pemuda itu beritahu ada tempat buka tempat isi minyak ni, tapi duduk di bawah tepi kusyen saya memandu. saya kata tak ada pun. Tapi dia kata ada. Saya apa lagi pergilah cari dan memang ada! Dan saya angkat atau kuis ke atas. Saya tak pernah nampak sebelum ini benda tu.
Pelik jugak dia ada macam terjongket sikit keluar bendanya, kecil je. Tapi hairan dia letak bawah kerusi benda sepenting itu!. Tapi kereta Ja kalau nak buka bonet belakang baru guna benda tu, entahlah. Ni first time saya isi minyak. Malu jugak sebab ramai yang jadi penonton, tapi saya dah biasa malu.

Jankaulu
: kena banyak belajar pasal kereta...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home