Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, February 19, 2009

Dah tua rupanya...


Seorang sahabat saya ada mengirimkan sms memberi sedikit komen mengenai sekeping gambar (gambar di atas) yang saya kirimkan (maklumlah sekarang hp pun dah boleh kirim gambar, he he he) kepada beliau. Katanya saya sudah mula kelihatan semakin tua.
Saya agak terkilan dengan komennya tapi cepat-cepat saya terima hakikat. Tahun depan genaplah umur saya 40 tahun. Satu umur yang akan memasuki gerbang kedewasaan.

Saya tidak menentang proses penuaan, saya bukan artis. Saya akan laluinya dengan tenang dan bersemangat. Saya bukannya muda lagi, tidak sesegak dulu. Cuma saya harapkan saya sihat tubuh badan dan yang paling penting sekali ialah sihat mental dan lalui hidup dengan cara saya.

Saya akui sebagai manusia saya kerap kali jugak buat silap, tahun lepas beratus ringgit saya habiskan duit untuk membeli barangan anti aging clinique punya package, yang akhirnya sebek (terbiar) saja, saya tak guna.
Alhamdulilah sebagai lelaki proses ketuaan tidaklah banyak meragut segalanya, kedutan saya anggap sebagai kedewasaan dan kebijaksanaan. Muka yang tidak berkedut nampak keras, macam plastik atau watak seperti dalam play station.

Kemudaan itu ada di dalam hati, dan kecantikan diri bermula daripada dalam... itulah kata-kata Seniwati datuk Sarimah Ahmad.

Jan: Saya setuju sangat kata-kata datuk tersebut...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home