Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, January 28, 2009

Monyet sedih... II

1. Kalau kita rasa `terkurung' atau `dikontrol', kita tak akan rasa bebas. Dan hubungan kebebasan dengan kebahgian itu agak rapat... (walaupun taklah serapat kaitannya harga gula yang akan naik dan rungutan rakyat yang akan hangat...)

2. Kalau saya ada berdekatan saya akan hulurkan tangan angkat dan dukung dia. Usap-usap kepala dia gitu. Seperti yang selalu saya buat bila saya jumpa anak kepada kawan-kawan saya, he he he. (Tetapi bukanlah bermakna anak kawan-kawan saya itu monyet atau monyet itu anak kawan-kawan saya, huh selisih malaikat 46!).

3. Lepas tu saya akan letak monyet sedih di lantai. Lepas itu lagi saya akan berjalan macam monyet di depannya. Saya nak buat lawak supaya dia gembira...

4. Saya tak kiralah apa orang nak kata, nak kata saya buat lawak bodoh ke, apa-apa ke (lawak sinario tu mana cerdiknya? kita terhibur jugak kan...)

5. Saya tahu saya tidak boleh selalu bersama monyet sedih itu. Saya sibuk sangat...

6. Dan atas kesedaran itulah kesempatan yang sekejap atau sekali-sekala saya akan gunakan dengan sesungguhnya. Saya tahu ia amat besar ertinya kepada monyet itu.

7. Semoga kesepian itu membuatkan ia lebih gagah, lebih bebas. Tapi kerinduan...?


jankaulu: Bila saya rindu saya buat nescafe, heret tilam terus nonton Astro sebab macam-macam ada (termasuk cerita yang diulang-ulang, he he he).

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home