Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, January 14, 2009

Kereta

Bila awak nak beli kereta”. Tiba-tiba seorang pensyarah perempuan yang saya tidak kenal, yang tidak pernah bercakap dengan saya sebelum ini melontarkan soalan tersebut.

Saya yang ketika itu menandatangani borang pengawas peperiksaan jadi tergaman sebab tidak sangka. Tidak sangka antara banyak-banyak soalan dalam dunia ni, soalan tersebut menjadi pilihannya. Menjadi pilihannya untuk memulakan komunikasi buat pertama kali dengan saya.

Kejadian tersebut berlaku di bilik gerakan peperiksaan. Pada masa itu kami sama-sama menjadi pengawas peperiksaan. Memang saya pasti sudah setahun lebih saya bekerja di sini, saya tidak pernah bercakap dengannya.

Insyaallah kalau ada rezeki,saya beli Myvi”. Saya jawab mengikut skema biasa, ada unsur agama lagi. Sebagai tenaga pengajar saya tahu jawapan saya tidak memenuhi tuntutan soalan. Kalau diberi markah pun sikit, atau tak dapat markah langsung, he he he.

Jan
: Terkenal (dikenali) dengan pensyarah yang tak ada kereta? he he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home