Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, July 31, 2008

DPL: Seram sejuk...

Sebenarnya sejak minggu lepas lagi dah rasa seram sejuk tapi aku susut dalam hati. Tapi minggu ni seram sejuk tu dah campur pulak rasa nak deman... Dalam hati, cepatnya la dah bulan 8, memang daripada awal tahun dulu rasa lambat lagi dan sekarang minggu depan akan menjelma...

Dan mimpi malam-malam pun dah tak seindah mana, tak ada mimpi mengutip bunga, mandi laut, gi tengok konset Madonna atau gi Sogo membeli belah. Sekarang mimpi asyik dikejar harimau, jatuh dari katil dan makan daging siput babi. Dan ada juga malam-malam tak mimpi langsung...! namun tak lena jugak...

Dan kala inilah aku rasa aku tersalah bidang dalam hidup ni...sekarang aku kena buat sesuatu yang aku rasa di luar kemampuan dan keterorlan aku. Aku bukan teror sangat bab-bab begini. Mungkin aku sesuai jadi cikgu sahaja, atau penghibur di kelab malam, atau kadang-kadang aku rasa aku nak jadi ahli NGO sahaja, highlight pasal alam semulajadi atau hal poverty.

Dan waktu-waktu gini rasa indahnya kerja kat KSP tak ada masalah, mengajar sahaja...buat persiapan mengajar dan mengajar, sekurang-kurangnya taklah seram sejuk yang tahap menganggu emosiku.

`Mentoring Foreign Student in Malaysia Higher Education Institutions ((HEIs): Foreign Student Perspectives' gitulah tajuk kertas kerja aku nak bentang 6hb Ogos ni. Kertas kerja tu aku buat dengan senior, dan untuk komfomation kerja aku kena bentangkannya. Kalau tengok tajuk tu dah rasa seram sejuk.

So 4hb aku dah kena terbang ke Kucing, Serawak...conference tu start 5 sampai 7 Ogos. kelmarin tiket dan hotel dah tempah...namun seram sejuk semakin bertambah...apalah nak jadi dengan aku ni, tak pernah releks. Ni memang pertama kali bentang, dan di masa-masa hadapan ada lagi...!



Gini gamaknya kot...


Semoga aku dapat kekuatan, dan kemotivasian...

7 comments:

danny said...

hehehehe...

danny said...

kihkihkihkih....

Eja said...

Best of Luck Mr.Jan.. U can do it! Bravo!!!! Hehehehehhhh..

Mc Zue said...

insyaallah boleh suki.. ko boleh buat.. aku memang yakin ngan ko..

danny said...

hehehehehe...

danny said...

kihkihkihkih

madier said...

good luck ler sukimang....hehehe..bravo...bravo..lavakutu...landing time..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home